Popularan način za određivanje idealne težine

Iako indeks tjelesne mase postoji već gotovo dva stoljeća, tek se u posljednjih nekoliko godina popularizirao kao važna informacija u određivanju zdravstvenog stanja tijela. Ipak, u moru informacija o njemu veoma se lako zbuniti i izvući krivi zaključak. Zata je veoma bitno znati kako se on zapravo izračunava te što on zapravo govori o organizmu.

Postoje brojne teorije o podacima koje njima dobivate, a ovdje pročitajte neke od njih i kako je do njih došlo.

Podaci o tjelesnoj masi utemeljeni na istraživanjima

Indeks tjelesne mase prvi put se spominje još u prvoj polovici 19. stoljeća, kada ga je belgijski matematičar, statističar, astronom i sociolog Adolphe Quetelet koristio u razvijanu svoje “socijalne fizike”. Ipak, pravu popularnost postiže tek 1972., kada se koristi kao jedna od referencijalnih točki u istraživanju u znanstvenom radu objavljenom u Magazinu kliničke epidemiologije. Od tada do danas se indeks tjelesne mase često koristi kao bitan podatak u medicinske svrhe, ali je svoje mjesto pronašao i van polja medicine.

Izračunajte indeks tjelesne mase sami

Za računanje indeksa tjelesne mase nije vam zapravo potrebno mnogo više od kalkulatora, vage i metra te nešto volje i vremena. Podaci koji su vam potrebni su: 

  •  vaša tjelesna težina (u kilogramima)
  •  vaša visina (u metrima)

Indeks tjelesne mase računa se tako da tjelesnu težinu podijelimo s kvadratom visine. Broj koji ćemo dobiti tada usporedimo s tablicom ili grafom, u kojem ćemo vidjeti u koju skupinu pripadamo. Broj podjela skupina vremenom se povećavao, no općenito gledano najbolje je ciljati indeks tjelesne mase od 18,5 do 25, koji spada u klasu normalne, “zdrave” težine.

Interpretacija indeksa tjelesne mase

Iako se radi samo o jednom broju, indeks tjelesne mase sve se češće koristi kao indikator općeg zdravlja ljudi, pri čemu se u obzir često ne uzimaju drugi podaci. On bi trebao prije svega biti samo indikator, koji ukazuje na to koja je prosječna ciljana težina.

Najveće kritike zasigurno su one da se u obzir ne uzima postotak mišića i masnoće u tijelu, koji su mnogo bolji indikatori. Uz to, važno je znati i kako indeks tjelesne mase ništa ne govori o zdravoj prehrani i unosu nutrijenata u tijelo, kao i o razini tjelesne aktivnosti čovjeka, koji su također jako bitni za zdravlje.